Bestel je bij Adventskalender-shop? Dan bestel je meestal via een externe webshop-partner, zoals Bol.com, Amazon, Douglas of de Bijenkorf. De bezorgvoorwaarden verschillen per webshop. Hieronder vind je de meeste gestelde vragen over bezorging.
Via welke vervoerder bezorgen jullie?
Onze webshop-partners maken gebruik van onderstaande bezorgdiensten:
PostNL: deze vervoerder wordt door de meeste webshops gebruikt. Je kunt daarbij in sommige gevallen ook gebruik maken van een PostNL afhaalpunt of je pakketje in een pakket- en briefautomaat. Hier blijft je pakket maximaal 7 dagen liggen.
DHL: ook deze bezorgdienst wordt door vele webshops gebruikt. Ook hier kun je meestal kiezen om je pakket bij een DHL servicepunt te laten bezorgen.
UPS: zij zijn naast PostNL en DHL ook een van de grotere bezorgdiensten.
Instabox: deze bezorgdienst bezorgt pakketten 100% fossielvrij. Het is een duurzaam alternatief. Instabox wordt o.a. aangeboden door de Bijenkorf.
Bezorgtijd: wanneer kan ik mijn pakket verwachten?
Je kunt natuurlijk niet wachten om je adventskalenders uit te pakken om ze te openen. Bij de meeste webshop-partners wordt je pakket binnen 1 tot 2 werkdagen bezorgd, mits de producten op voorraad zijn. In sommige gevallen kan de bezorging iets langer duren. Dit wordt aangegeven bij het afrekenen.
Bepaalde adventskalenders worden ook pas later bezorgd. Deze zijn dan wel alvast te bestellen maar worden meestal in oktober en/of november naar je toe verzonden. Uiteraard streven deze partners er altijd naar om je advenstkalender voor 1 december geleverd te hebben. Je begint namelijk op 1 december met het openen van je adventskalender (uiteraard kun je ook later starten met het openen).
Let op! De meeste adventskalenders worden besteld in oktober, november en (begin) december. Dit is een zeer drukke periode voor veel bezorgdiensten. In deze periode worden namelijk ook veel cadeaus besteld voor Sinterklaas en de feestdagen. Het kan daardoor voorkomen dat de bezorgtijd langer is dan verwacht. Bestel daarom altijd op tijd om teleurstelling te voorkomen.
Kan ik mijn pakket volgen?
Ja, in de meeste gevallen ontvang je een Track & Trace code van de betreffende webshop. Hierin kun je exact de status van je bestelling zien en wordt ook aangegeven wanneer je pakket verwacht wordt.
Bij sommige webshops zoals bij Bol.com en Amazon worden producten ook door meerdere leveranciers en partners aangeboden. Het kan voorkomen dat de producten van één bestelling dan door verschillende partijen geleverd worden. Deze kunnen dan via een andere bezorgdienst en op andere dagen bezorgd worden.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten kunnen verschillen van vervoerder en per webshop. Vaak is bezorging kosteloos. Dit kan ook afhankelijk zijn van wat je besteld. Zo geldt bij sommige webshop-partners een minimaal bestelbedrag om in aanmerking te komen voor gratis verzending. De bezorgkosten worden altijd automatisch in de winkelwagen berekend voordat je afrekent.
Hoe wordt mijn adventskalender verpakt?
De producten die je besteld, inclusief de adventskalenders, worden in de meeste gevallen verpakt in een kartonnen doos als pakketje. De meeste adventskalenders passen niet door de brievenbus. De grootte verschilt uiteraard van het soort adventskalender.